Εκτός από τις καθημερινές μας συνήθειες και τις ανθρώπινες επαφές, η εμφάνιση του Covid-19 άλλαξε τις ανθρώπινες ανάγκες, αλλά και την αγοραστική μας συμπεριφορά. Ο κατ’ οίκον περιορισμός και η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων επιτάχυναν την επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου, τόσο στις νέες, όσο και στις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ή e-commerce, παρέχει στους πελάτες πρόσβαση σε μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων, εύκολα και από την ασφάλεια του σπιτιού τους, επιτρέποντας, παράλληλα την όσο το δυνατότερο ομαλή λειτουργία τους, παρά τα σκληρά μέτρα.
Παρά τις διαφορές στα μέτρα για την αντιμετώπιση του ιού ανά τις χώρες, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γενικότερα επεκτείνει, μεταξύ άλλων, την ηλικιακή γκάμα των καταναλωτών, αλλά και των προϊόντων. Το κάποτε μη εξοικειωμένο με την τεχνολογία αγοραστικό κοινό, έχει πλέον εντάξει τις ηλεκτρονικές αγορές στις καθημερινές του δραστηριότητες. Προϊόντα παντοπωλείων ή συνοικιακών καταστημάτων, δυσεύρετα ως σήμερα, είναι πλέον προσιτά, ωφελώντας τόσο τον αγοραστή όσο και τις μικρές αυτές επιχειρήσεις. Στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές ακόμη Ευρωπαϊκές χώρες, οι συναλλαγές του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν εν μέρει μετατοπιστεί από την αγορά πολυτελών, κυρίως, αγαθών και υπηρεσιών σε εκείνη των καθημερινών αναγκών, αντιπροσωπεύοντας και εξυπηρετώντας μεγαλύτερο αριθμό ατόμων.
Παρά τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες του πληθυσμού εν μέσω της περιόδου του ιού – μην ξεχνάμε πως ο εγκλεισμός δημιουργεί ανάγκες νέες και πρωτόγνωρες- αλλά και τις προσπάθειες των κυβερνήσεων να προωθήσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αποδείχθηκε πως δεν ήταν όλοι σε θέση να συμμετάσχουν. Εταιρίες που είχαν αμελήσει τη δημιουργία e-shops, ή την είχαν κατατάξει στα μελλοντικά τους πλάνα, βρέθηκαν εκτεθειμένες και ευάλωτες στην πρώτη εμφάνιση του Covid-19, καθώς η τρέχουσα κρίση και ο νέος ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου για ιδιώτες και επιχειρήσεις είχαν ήδη αυξήσει την ανάγκη για δράση εκ μέρους των επιχειρήσεων. Αποδείχθηκε, φέτος, πως η δημιουργία ενός e-shop δεν είναι πλέον επιλογή, αλλά προϋπόθεση ύπαρξης μιας επιχείρησης.
Έπειτα από πολλούς μήνες αλλαγών στην αγοραστική συμπεριφορά, τα e-shops έχουν πλέον κατακτήσει την αγορά. Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνες των τελευταίων μηνών, οι περισσότερες αλλαγές στο τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι μακροπρόθεσμες, λαμβάνοντας υπόψη την πιθανότητα νέων κυμάτων της επιδημίας, την ευκολία των νέων αγοραστικών συνηθειών, το κόστος μάθησης αλλά και το κίνητρο των εταιριών να αξιοποιήσουν επενδύσεις σε νέα δίκτυα πωλήσεων.
Με τη διάδοση του e-commerce και κατ’ επέκταση των e-shops, αποκτούμε πρόσβαση στην αγορά, μην εκθέτοντας την υγεία μας σε κίνδυνο και εξασφαλίζοντας την επάρκεια στα βασικά αγαθά. Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά των e-shops που τα καθιστούν τόσο χρήσιμα εργαλεία στο σήμερα είναι η 24ωρη λειτουργία τους· η δυνατότητα αγοράς οποιαδήποτε ώρα ή ημέρα από την άνεση του σπιτιού μας. Εξίσου, φυσικά, σημαντική είναι και η πλέον μεγάλη ευκολία των συναλλαγών, ακόμη και για άτομα ελάχιστα εξοικειωμένα με τις online αγορές. Στα θετικά που επιφέρει η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, συμπεριλαμβάνονται και οι συνθήκες για τη μεγιστοποίηση της επαφής του πελάτη με το ίδιο το brand. Οι επισκέπτες ενός e-shop μπορούν να γνωρίσουν λεπτομερώς την αισθητική της επιχείρησης, τη φιλοσοφία και το συνολικό της design.
Αξιοποιώντας την πολύχρονη εμπειρία της στον τομέα της δημιουργίας e-shops, η impressme δύναται να προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω, δημιουργώντας όχι απλά ένα e-commerce site, αλλά μια ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία, εύχρηστη και φιλική, τόσο στον πελάτη όσο και στην επιχείρηση. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα σχεδιάζονται με στόχο την ανάδειξη των αρετών του εκάστοτε brand αλλά και την καθιέρωσή του στην αγορά.
Ένα παράδειγμα – πρότυπο της δουλειάς μας αποτελεί το e-shop που δημιουργήσαμε για το Ίδρυμα Θεοχαράκη (Κοινωφελές Ίδρυμα Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα), μέσω του οποίου η τέχνη γίνεται μέρος της καθημερινότητας του κάθε επισκέπτη. Με επιμονή στην απόδοση της αισθητικής και της καλλιτεχνικής έκφρασης, η εμπειρία δεν μένει μόνο στις αγορές: Δίνοντας συγκεκριμένα brand guidelines για την εφαρμογή των χρωμάτων και της συνολικής παρουσίασης του Ιδρύματος, η δημιουργική μας ομάδα προσφέρει στο χρήστη την ευκαιρία να βιώσει συνολικά την καλλιτεχνική ατμόσφαιρα του Ιδρύματος. Μέσα από μια immersive και διαδραστική πλατφόρμα, ο πελάτης έχει τη δυνατότητα, βλέποντας τα διαθέσιμα βιβλία και έργα, να ενημερώνεται για τις εκθέσεις και τις εκδηλώσεις του Ιδρύματος. Με τον τρόπο αυτό, και μέσω του e-shop, οι αγορές μετατρέπονται σε μια εικονική επίσκεψη στο περιβάλλον του χώρου.
Ποιος είπε, λοιπόν, πως η τεχνολογία μπορεί μόνο να μας αποξενώσει; Μπορεί να μας φέρει και κοντά, όχι μόνο μεταξύ μας, αλλά και σε εμπειρίες, δίχως την οποία θα έμεναν για καιρό ξεχασμένες. Ίσως αυτή η νέα, ηλεκτρονική συνήθεια να δημιουργήσει και μια νέα τάξη πραγμάτων, εξοικονομώντας μας τον απαραίτητο χρόνο και επιτρέποντάς μας να τον διοχετεύουμε σε πιο παραγωγικές δραστηριότητες στην μετά-Covid εποχή.