Τι 30, τι 40, τι 50!
Όλο και περισσότερο, η ηλικία γίνεται απλά ένα νούμερο, που συχνά δεν συμβαδίζει με τη φυσική κατάσταση, την εμφάνιση και τον τρόπο ζωής του ατόμου. Λέγεται μάλιστα ότι συνήθως αισθανόμαστε τουλάχιστον 10 χρόνια νεότεροι από την πραγματική μας ηλικία.
Τι 30, τι 40, τι 50!
Όλο και περισσότερο, η ηλικία γίνεται απλά ένα νούμερο, που συχνά δεν συμβαδίζει με τη φυσική κατάσταση, την εμφάνιση και τον τρόπο ζωής του ατόμου. Λέγεται μάλιστα ότι συνήθως αισθανόμαστε τουλάχιστον 10 χρόνια νεότεροι από την πραγματική μας ηλικία.
Το αίσθημα αυτό δεν είναι μόνο ψυχολογικό. Χάρη στην καλύτερη διατροφή, την αξία της γυμναστικής και μία γενικότερη αίσθηση ευ ζην, το ανθρώπινο όριο ηλικίας ζωής έχει αυξηθεί εντυπωσιακά και όλο και περισσότεροι 80χρονοι κάνουν σχέδια για το μέλλον τους.
Ενώ παλιότερα, ένα άτομο στα 45 χρόνια του θεωρούνταν μεσήλικας με οικογένεια και παιδιά, που είχε να περιμένει πια στη ζωή του μόνο τη σύνταξη, άντε και το πρώτο του εγγονάκι, σήμερα οι περισσότεροι στα 45 τους χρόνια ξεκινούν εκ νέου τη ζωή τους, επιμορφώνονται, αλλάζουν επάγγελμα, κάνουν νέα σχέση, ζουν τη δεύτερη νεότητά τους με περισσότερη γνώση και τόλμη, αυτοπεποίθηση και αρκετή δόση sexiness.
Σήμερα, διάσημες influencers / instagrammers για το στυλ τους είναι γυναίκες άνω των 60, όπως η top Lyn Slater που μπορείτε να ακολουθήσετε στο @iconaccidental
Όταν οι άνθρωποι ξεπερνούν πλέον τα όρια της ηλικίας τους και αντανακλούν ομορφιά και εσωτερική ισορροπία, το marketing δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω στις κατηγοριοποιήσεις του παρελθόντος.
Τα target groups διαφοροποιούνται συνέχεια. Προϊόντα που παλαιότερα απευθύνονταν σε ηλικίες 30 – 45, τώρα «μιλάνε» σε ένα ευρύτερο κοινό 30 – 65 χρονών.
Το ageless marketing έχει ως κύριο στόχο το να αφήνει την ηλικία εντελώς έξω από την αναφορά, δίνοντας κυρίως έμφαση σε διαφορετικά στοιχεία, όπως:
τις κοινές αξίες:
- ελευθερία
- ομορφιά
- ποιότητα
- αισθητική
- άνεση
- αγάπη
τα κοινά χαρακτηριστικά καταναλωτών:
- αυτοί που αναζητούν πάντα τα τελευταία καινοτόμα προϊόντα, είναι παρορμητικοί στις αγορές τους και δεν νοιάζονται για την τιμή.
- αυτοί που αναζητούν πάντα τα τελευταία καινοτόμα προϊόντα, αλλά αγοράζουν μετά από έρευνα, αφού έχουν ήδη καλύψει τις βασικές τους ανάγκες.
- αυτοί που είναι ευαίσθητοι οικολογικά, επιλέγουν brands που έχουν ethical strategy για τον πλανήτη και τον άνθρωπο, και παραμένουν πιστοί σε αυτά.
- αυτοί που ξοδεύουν με περισσότερη εγκράτεια και δεν αλλάζουν τις συνήθειες – προϊόντα τους.
τις βασικές κοινές ανησυχίες:
- σεβασμός για το περιβάλλον
- εγρήγορση για τις συνθήκες παραγωγής ενός brand
- φιλοσοφία πίσω από το brand και μηνύματα που περνάει στο κοινό
- ασφάλεια & ποιότητα των brands
Το ageless marketing έρχεται να απαντήσει στο νέο ανθρώπινο status με τα αντίστοιχα μηνύματα, απευθυνόμενο σε ageless προσωπικότητες, που ξεκινούν κάθε στιγμή από την αρχή, άμα χρειαστεί, διατηρώντας τη ζωντάνια της ζωής τους, χωρίς τα όρια και τα κοινωνικά ταμπού της ηλικίας.
Το ageless marketing μάλιστα θα λέγαμε ότι έχει ως ξαδελφάκι το gender neutral marketing, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα, ένα διαφορετικό άρθρο, κάποια άλλη στιγμή του χρόνου.